2011-08-27

Datum:2011-08-27 Klockan:08:03:13
Hejsan på er läsare! Nu var de ett tag sen sist ^^
Med mig & Matheus är de super bra, skolan har börjat för mig o Matheus börjar dagis nu på måndag!
Så igår var jag nere på stan o fixade lite nytt till matheus, en väska, lite strumpor & någon ny body så nu har han så han klarar sig ett tag fram över. Själv känner jag lite ångest över att han ska börja men de ska nog gå bra.
Den fösrta veckan i skolab hade mamma hand om Matheus, o i trosdags var han med mig i skolan.
Vi hade en ute dag så då kunde han va med :)
Känns skönt att skolan börjaat , lite konstigt bara, att efter 1.5 år är man back in bussines ;)
Ja vad har annars hänt då?
Ja jag har varit med kompisar, umgåts med familjen & såklart massa mys med sonen.
Handlat hem lite nytt till lägenheten, o tagit de lugnt!
Idag ska jag se om mamma har lust att köra mig till o hem från affären så jag kan storhandla, sen måste jag tvätta o städa här hemma. Stor städning! Sen ska jag kanske ta mig ut till vall idag, om de orks efter allt ^^
Nu ska jag mysa med matheus, äta lite frukost sen blir de bad för sorken.
Jag älskar dig, älskling! :)♥
/Mammalicious

underbara dagar i Örebro med min älskling :)

Datum:2011-08-15 Klockan:09:18:08
Hellu på er läsare, inatt kom man hem till Gotland igen.
Känns skönt att vara hemma men saknar ju såklart min älskling,
vi har verkligen haft det underbart dom här dagarna.
För mesta del har vi suttit inne i lägenheten o kollat film, snacka & myst och såklart massa bus med Matheus :D
I lördags blev de dock en promenad till stan i de super härliga vädret o kolla lite, mys. Sen åt vi mat från SVAMPEN, dom har fan godaste kebaben jag ätit någonsin, mums.
Igår var de ganska tråkigt väder, men inget regn som tur var iaf.
På tåget in till sthlm igen var Matheus riktigt glad o ville kolla o snacka med allt o alla, lite sött men ända jobbigt, måste ju sitta still på tåget ju :P
I sthlm träfffade jag Ebba en stund innan jag tog bussen till nynäs:)
Mamma hämtade oss när vi väl va framme på gotland igen, tack mamsen :)


MATHEUS HAR ÄVEN BÖRJAT GÅ KLOKT NU, NU GÅR HAN HELA TIDEN :♥♥




Idag blir de o tvätta o städa undan lite i lägenheten sen ska jag bara ta de lugnt o mysa med prinsen, så hemma dag i dag! :) Kan vara skönt att ha de efter fyra dagar på fastlandet :) Juste, mamma kommer förbi en stund sen!  ♥

Nej nu ska jag byta på Matheus, skriver mera en annan dag! Pussss ♥

JAG ÄLSKAR DIG , MIN HENRIC:) ♥♥
/Mammalicious

11.26

Datum:2011-08-09 Klockan:11:27:26
ej alla läsare, dagen börjar med dåligt humör, kul!
En super "glad" mamma ringer o gnäller de första hon gör, då kan man inte bli annat än tokig!
Ska ju åka iväg i morgon, o hon har väl ångest över de antar jag.
Blir ju borta i 4 dagar, så hon kommer ju sakna lillprinsen då.
Men men, jag måste få åka iväg iblande med, vill hinna nu innan skolan börjar också.
Såklart har allt krånglat sig med matheus dagisplats, allt är fullt o jag måste ha in han.
Sökte för läänge sen men ändå ingen plats.
Måste ju ha de annars kan jag ju skita i skolan :( ... FFår hoppas att de löser sig!
Idag kommer Matheus farmor hit, ska bli kul o se hur de går :)
Fösta gången hon träffar Matheus också!
Undrar hur matheus kommer reagera, har hört att man kan känna av folk man är släkt med på ett annat
sätt än folk man inte har något band till alls. Stämmer de?? Hmm, ja undrar de jag!
Igår var Ebba & Anne förbi o fikte, va super trevligt! :)
Sen på kvällen tog jag o Mikaela en promenad med lillprinsen ner till stan o kollade, typ ingen drag alls.
Den här medeltidsveckan o nog den tråkigaste veckan på året, tycker verkligen inte om den.
Men men, man kan ju inte gilla allt här i världen ^^
Nej nu ska jag fixa lite innan Matheus vaknar, är super hungrig så ska börja med lunchen till matheus vaknat ^^
Ha en toppen dag, Pussssssssssssss
/Mammalicious

På onsdag ska jag hem till pojken :) <3

Datum:2011-08-08 Klockan:12:53:43
Wiiiooh på Onsdag bär de av till Örebro till älsklingen,
Såklart ska min lilla älskling med upp också :)
Ska bli skoj, första gången man ska dit, aldrig varit där förr ^^
Onsdag kl 14.35 går båten framme typ 17.45 ,där har jag sällskap av fina Ebba,
sen blir de pendeln in till sthlm med sällskap av ebba också.
Sen kl 20.44 går tåget till Örebro så är väl framme typ vid 23 tiden ^^
lääängtar :)
Igår kväll va fina Ebba här, vi hade skitkul (vilket vi alltid har),
Skrattade så man fick ont i magen typ ^^
Nej men vi satt o snackade o hade de riktigt trevligt, kollade lite på fb o de är fan
as jobbigt när random folk addar en, som man verkligen inte har någon aning om vem de är ?
O så när man frågar varför addade du mig, dom ba: Känner din kille.  Jaha och, ja med ?? Haha
Vet, lite bitchig, men de är fan jobbigt! Söööörande! ^^
Idag ska Anne komma hit på fika, ska bli trevligt. Ebba ska även va med också :)
Sen annars ska jag & Mikaela leka :D Ganska fint väder så kanske ska bege sig till lekplatsen med lillprinsen :)
Sen förbi henkes mamma o hämta lite saker han glömmde nere, som såklart jag får ta med upp, hehe ^^
Men innan allt de, ska jag ta itu med min son. Han har blivit en liten buse nu, våran nya katt som kom iförr går, söta pixie, har de inte lätt. Matheus drar i henne hela tiden, häller ut hennes mat o vatten över hela köket, fan inte kul!!! Men men, barn är barn, likabra o bita ihop o städa upp bara ^^
Ha en toppen dag alla läsare! :)
Kl fyra kommer Anne & ebba hit bara, men då kan ju du ändå va här
dom ska bara va här en timme, för anne ville träffa oss, du vet jimmys morsa
/Mammalicious

Aaaaaaah..... :(

Datum:2011-08-07 Klockan:10:16:29
Ja då har älsklingen åkt hem, fy fan va jobbigt de var att säga hejdå.
KUnde inte hålla tårarna inne, gaah älskar han så.
Som tur är ses vi snart igen, ska försöka ta mig upp så fort som möjligt :) ♥
Mina fina älskling ♥♥
Idag blir de ut till mina kusiner, för söta Ängla fyller år :)
Så blir o träffa släkten, va ett tag sen nu så de ska bli kul!
Senare ikväll när jag kommit hem ska jag träffa Ebba, hon ska komma hit.
Få se vad vi hittar på blir väl lite kvällsfika o prat.
Kan ju va skönt att prata av sig om allt, vi ses ju inte så jätte ofta nu för tiden..
Btw, färgade håret igår, så nu är de rött igen!
Får hoppas på att håret håller, sist brast de jätte mycket.
Men saknade mitt röda hår som fan, så vågade mig på de igen :P
Nej nu ska jag fixa mig o lite här hemma, skriver mera en annan dag! Pusss ♥
/Mammalicious

2011-08-06

Datum:2011-08-06 Klockan:18:07:51
Hejjsan alla läsare, nu blir de ett inlägg igen.
Hoppas allt är bra med er, själv är de bra.
Har lite ångest övet att min älskade pojkvän åker hem i morgon :(
Men blir att åka upp o hälsa på han nästa månad :) Ska bli skojj!
Idag har jag haft besök av min svärmor, Fanny o älsklingen,
gott fika blev de med.
Så de var super trevligt! :)
Festen onsdags gick super bra, lite för fest hos mig.
Med härliga brudar o så var pojkvännen förbi en stund med.
Spelade lite kort o lyssnade på bra musik.
Sen blev de hamnplan o lyssna  på Kapten röd, super lyckad kväll.
Värd att minnas :)
Nu ska jag börja med maten, sen ska jag mysa med matheus sen få han o sussa.
Henke kommer förbi senare en stund sen, kommer bli jobbigt när han ska gå.
Men ses ju snart igen :) Ha de så bra. Pusssss♥
/Mammalicious

Partypinglorna :D

Datum:2011-08-03 Klockan:15:07:40
Helluu på er alla läsare, ser att ni är flitiga att kolla in på bloggen,
trots att jag skriver ibland :P
Just nu sitter jag o tar de lugnt, ska snart fixa i lägenheten för ikväll ska de bli lite för fest hos
mig sen vidare på krogen ikväll med ett par brudar, ska bli skoj!
Matheus ska ut till sin mommo & moffa över natten, så mamma hämtar han om någon timme :)
I morgon ååker älsklingen iväg till tyskland o kommer tillbaka på fredag kväll, som tur är ska vi hinna ses en stund
sen så man kan få lite mys pys med han med tanke på att vi inte har tid för de sen :P
O så åker han tillbaka hem på söndag :( <3
Btw, Matheus farmor har hört av sig o vill träffas, så nästa vecka ska vi ta en fika på stan!
Ska bli intressant o se :)
Lillprinsen är ju så stor nu o har precis lärt sig gå själv, såååå sött! Han reser sig upp går några steg sen sättar han sig ner igen o så gör han så hela tiden ^^ :P
Mamma älskar dig! Nej nu ska de fixas snart kommer ebba hit sen blir de paaaarty! Pussss
/Mammalicious

1/8-11

Datum:2011-08-01 Klockan:21:49:56

Hej bloggen! Nu tänkte jag skriva ett litet inlägg.
Just nu är mannen o jobbar på europe kosterten, eller vad de nu va.
Så han kommer hem inatt.
Matheus sitter brevid mig o envisar sig om att vara vaken,
så en stund till sen blir de sägen för han :)

Idag har jag städat, fixa tvätten varit o handla med mamma, o hade ett litet snabbt besök av filip.
Tog en cigg o snackade lite inna han drog sig iväg igen :) Treevligt treevligt!
Så fort prinsen har somnat ska jag ta fram lite chips & dip o cola o mysa för mig själv med Buffy serien på datorn.
Har kollat på de nu igen o har redan kommit till säsong 6 så bara en till säsong sen blire fortsättning att se på Angel :P

Nej nu ska matheus i säng, skriver mera en annan dag! Pusssss :)♥


/Mammalicious

RSS 2.0